1. (Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı vb. gibi hikâye unsurları üzerinde durulur.)
2. Dinlediklerinde/izlediklerinde başvurulan düşünceyi geliştirme yollarını tespit eder.
Düşünceyi geliştirme yollarından tanımlama, karşılaştırma ve benzetmenin belirlenmesi sağlanır.
3. Dinlediklerinde/izlediklerinde geçen olayların gelişimi ve sonucu hakkında tahminde bulunur.
4. Hikâye, masal, fıkra gibi metinlerin; çizgi film, animasyon gibi medya sunumları ile karşılaştırması sağlanır.
5. Kahramanlar, mekân, zaman ve olay yönlerinden karşılaştırılması sağlanır.
6. Metin içeriğinin yorumlanması sırasında metinlerdeki örneklere ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.
7. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.
8. Metin içi ve metin dışı anlam ilişkileri kurulur.
9. Metinde kullanılan düşünceyi geliştirme yollarını belirler.
10. Metindeki anlatım biçimlerini belirler.
11. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
12. Metindeki gerçek ve kurgusal unsurları ayırt eder.
13. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
14. Metindeki hikâye unsurlarını belirler.
15. Metindeki örnek ve ayrıntılara atıf yapılması sağlanır.
16. Metindeki öznel ve nesnel yaklaşımların tespit edilmesi sağlanır.
17. Metinle ilgili sorular sorar.
18. Metinle ilgili sorular sorar.
19. Metinle ilgili sorulara cevap verir.
20. Metinle ilgili soruları cevaplar.
21. Metinler arasında karşılaştırma yapar.
22. Metinler arasında karşılaştırma yapar.
23. Metinleri biçim ve tür gibi açılardan karşılaştırmaları sağlanır.
24. Metinlerin yazılı hâli ile medya sunumlarını karşılaştırır.
25. Metni oluşturan unsurlar arasındaki geçiş ve bağlantı ifadelerinin anlama olan katkısını değerlendirir.
26. Metnin içeriğini yorumlar.
27. Metnin konusunu belirler.
28. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur
29. Oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak ve son olarak ifadeleri üzerinde durulur.
30. Talimatnamelerin okunması sağlanır.
31. Yazarın bakış açısını fark etmeleri, olayları ele alış şeklini yorumlamaları ve öğrencilerin metinle ilgili kendi bakış açılarını ifade etmeleri sağlanır.
32. Yazarın olaylara bakış açısının tespit edilmesi sağlanır.